Friday 27 December 2013

memoir

Dalam sibuk aku mengelamun
Aku terfikir ,terfikir sesuatu
Bahawa hati aku sekarang
Tidak lagi punya siapa-siapa
Macam waktu dulu...

Oh rindunya,
Rindunya daku pada memori dulu kala
Bak memori daun pisang
Yang dulunya
Pernah menjengah dalam diri ini
Tak ku sangka itu...

Walau dalam sedih
Ada juga ingin berterima kasih
Kerana,
Kerana dahulu ada yang pernah menyinggah
Menyinggah dalam diri ini
Walaupun ku tahu
Diri ini tidak sehebat mana
Dalam waktu bercinta...

Aku juga manusia biasa
Mungkin tak pandai bercinta
Seperti orang-orang lain
Yang mungkin
Pandai madah berhias pujangga
Ayat-ayat manis
untuk sang kekasih..

Aku juga ingin
Berterima kasih
Pada yang sanggup menyinggah dalam diri ini
Yang sanggup
Mencipta memori-memori indah
Walaupun mungkin tidak sehebat yang lain
Tapi pada aku
Tetap indah
Sampai bila-bila
Sehingga
Aku mati...

No comments:

Post a Comment